روانشناسی راحتی مواد غذایی – چرا ما به کربوهیدرات برای آرامش

در میان گسترش جهانی COVID-19 ما شاهد افزایش تمرکز در جمع آوری مواد غذایی و لوازم.

ما دیده ایم تصاویری از قفسه های سوپر مارکت های خالی از اصول اولیه مانند کاغذ توالت پاستا و غذاهای کنسرو. پیام اطمینان به مردم وجود دارد خواهد بود ادامه داد: عرضه مقررات انجام داده است کمی به سهولت اضطراب عمومی.

وحشت خرید و انباشت به احتمال زیاد پاسخ به افزایش اضطراب و ترس و عدم اطمینان در مورد آینده است. COVID-19 یک تهدید قریب الوقوع است.

قادر به اعمال برخی از کنترل بیش از وضعیت جمع آوری کالا به فروشگاه برای lockdown یکی از راه های افراد به دنبال مدیریت ترس و اضطراب و احساس محافظت می شود. اما چرا ما به دنبال غذاهای خاص و باید ما را به هوس?

جمع آوری مواد غذایی ممکن است احساس امنیت – اما با داشتن مقدار زیادی در دست است که یک شمشیر دو لبه است. لوئیس هانسل/Unsplash CC BY

عقب نشینی به ما pantries

از یک طرف به تازگی مجهز و فراوان pantries یخچال و فریزر اطمینان ما است که مواد غذایی است که به راحتی در دسترس قرار می دهد و منابع در دسترس آسان. در همان زمان احساسات مانند تنهایی و اضطراب و افسردگی و استرس ممکن است افزایش یابد که ما عقب نشینی و تبدیل به housebound. بنابراین ما ممکن است بیشتر در معرض آنچه که به عنوان “خوردن احساسی” در طول این زمان به چالش کشیدن.

رسیدن غذا به راحتی خود می باشد و تلاش برای مدیریت و یا کاهش احساسات منفی است. یک فرد تمایل به خوردن احساسی را می توان اندازه گیری با استفاده از پرسشنامه مانند غذا خوردن احساسی مقیاس است که می پرسد در مورد غذا خوردن در پاسخ به اضطراب و افسردگی و خشم.

از سال های اولیه نوزادان یادگیری دانشیار تغذیه با آرامش و تعامل اجتماعی است. در زندگی روزمره مواد غذایی است که اغلب استفاده می شود به منظور افزایش خلق و خوی و یا “درمان” خودمان. خوردن مواد غذایی خوشمزه انتشار دوپامین در مغز ما است که به شدت در ارتباط با میل و تمایل برای مواد غذایی است.

خوردن غذاهای شیرین و چرب ممکن است به بهبود خلق و خوی به طور موقت با ساخت ما احساس شادتر و پر انرژی تر در حالی که همچنین رضایت ما از گرسنگی. اگر راحتی خوردن یک عادت تبدیل می شود آن را اغلب همراه با هزینه های سلامت از جمله کاهش وزن.

تحقیقات توسط Mantau و همکاران در سال 2018 در بر داشت غذا خوردن احساسی است که به احتمال زیاد به رخ می دهد در پاسخ به استرس و در افرادی که در حال تلاش محدود کردن مصرف مواد غذایی خود را (“مهار خواران”). این عوامل مهم تر بودند در تبيين مردم در انتخاب مواد غذایی از عوامل بیولوژیکی از قبیل گرسنگی است.

مطالعات دیگر نیز نشان داده است که تلاش برای سرکوب خواستار غذا می تواند بیهوده و دارای اثر مخالف به نتیجه مورد نظر. برای مثال افراد رژیمی یافت شده برای تجربه قوی ولع برای مواد غذایی آنها در تلاش برای محدود کردن.

انجام آن دشوار

اشتغال ناامنی مالی دشواری و سختی با توجه به COVID-19 بیماری همه گیر در حال مؤثر بر زندگی بسیاری از مردم است. گذشته تحقیقات نشان داده است که فقر در ارتباط است و با درماندگی روانشناختی از جمله میزان بالاتری از افسردگی و کاهش روانی خوبی بودن. دوباره مردم را راه مقابله با این ناراحتی می تواند بیشتر انشعابات برای سلامت خود.

تنظیم عادات سالم برای این ‘طبیعی’ زمان ممکن است کمک به حفظ تعادل است. Yonko Kilasi/Unsplash CC BY

تحقیقات نشان می دهد کسانی که در پایین اجتماعی و اقتصادی شرایط بیشتر مضطرب و بیشتر احتمال دارد به نوبه خود به خوردن احساسی به عنوان یک راه مقابله. این غذا خوردن احساسی بود به نوبه خود در ارتباط با افزایش وزن بدن است.

این نشان می دهد آن است که ناراحتی و یا بیولوژیکی را اما مردم راه های مقابله (با استفاده از مواد غذایی) است که ممکن است بحرانی در توضیح اینکه چرا برخی از افراد افزایش وزن در واکنش به حوادث استرس زا در زندگی. افراد با سابقه اجتماعی و اقتصادی نقطه ضعف نیز ممکن است پیدا کردن آن سخت تر برای مقابله با پریشانی عاطفی شاید با توجه به عواملی مانند کاهش حمایت اجتماعی. به عنوان یک نتیجه, آنها ممکن است بیشتر در معرض خطر استفاده از مواد غذایی به عنوان یک راه مقابله.

برشته ترد خوبی

پخت تبدیل به یک قوی موضوع در رسانه های اجتماعی. این #BakeCorona هشتگ گرفته و #QuarantineBaking دارای بیش از 65 ، 000 نوشته های.

تحقیقات نشان می دهد وجود دارد به احتمال زیاد سود حاصل از درگیر شدن در پخت و پز. از مزایای روانی از پخت نشان داده شده است که شامل افزایش در اجتماعى کردن عزت نفس و کیفیت زندگی و خلق و خوی. پخت و پز با کودکان نیز ممکن است ترویج رژیم غذایی سالم.

ارائه و به اشتراک گذاری مواد غذایی با افراد دیگر پخت ممکن است تقویت روابط اجتماعی و ما احساس نزدیک به عزیزان ما. این ممکن است توضیح دهد که چرا آن را بسیار محبوب تبدیل شده است در این زمان.

مقابله با مستند

در طول این زمان از انزوای اجتماعی آن را وسوسه انگیز برای رسیدن به غذا اما یک تعادل سالم باقی می ماند مهم است.

ایجاد یک “روال جدید” یا “طبیعی” است که شامل انواع مختلفی از فعالیت ها – ورزش, پخت, موسیقی, مطالعه آنلاین, فعالیت, کار و تحصیل آرامش بخش, نگه داشتن در تماس با دوستان و خانواده ممکن است کمک به حفظ یک حس خوب بودن و کمک در مدیریت زمان غذا و مصرف غذا.

مدیتیشن با تمرکز حواس تمرین ممکن است مفید در مدیریت خوردن احساسی و وزن. تحقیقات نشان داده است که مبتنی بر ذهن آگاهی بر مداخلات (MBIs) موثر در مدیریت خوردن احساسی, کاهش وزن و بهبود مرتبط با چاقی با خوردن رفتارها.

وزن مدیریت طرح باید شامل عوامل روانی مانند خلق و خوی و پریشانی. آموزش مردم به منظور توسعه مثبت راهبردهای مقابلهای در این زمان به چالش کشیدن (مشکل حل مثبت کمک به دنبال تکنیک های تمدد اعصاب) ممکن است به خصوص موثر است.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.nettny.im